// Kolom links
 

 
Emancipatiemissers

Bijna iedere huisman of zorgvader stuit wel eens op onbegrip van de buitenwereld. Er zijn legio voorbeelden te noemen: zo is een vaak gehoord vooroordeel dat mannen niet kunnen schoonmaken, of dat ze niet kunnen koken. En veel huismannen moeten zich verdedigen over hun keuze van huismannenschap. Wat voor huismannen vanzelfsprekend is, ziet de nabije omgeving de huisman als zielig, vreemd of in ieder geval een watje. En dan hebben we het nog niet gehad over het stereotype infantiele beeld dat van de man geschetst wordt in de reclame.


Huishoudbeurs niet voor mannen


Dat zorgende mannen niet altijd voor vol worden aangezien, dat weten we wel bij Huismannen.nl. Maar dat ze ook expliciet ongewenst zijn, dat lees je niet vaak. Volgend jaar op de Huishoudbeurs 2009 zijn mannen niet gewenst. Ik citeer het promomailtje hieronder: “Geen gezeur, geen kids, geen mannen. Alleen jij en je vriendinnen.” of “Gewoon vertier en plezier met degenen die jou het beste begrijpen en aanvoelen: je vriendinnen.”

Ik lees hierin dat vrouwen kinderen vervelend vinden, dat mannen ongevoelig zijn en dat wij (mannen) vrouwen als vreemde wezens beschouwen.

Bij het Amerikaanse fenomeen
craveparty worden de seksen goed gescheiden gehouden. Mannen zijn niet gewenst bij deze vrouwenuitjes. Koffiedrinken aan de keukentafel is vervangen door bacchanale buffetten, er wordt geloerd naar onbetaalbare kleding tijdens een modeshow, en vrouwen laten hun haar doen voor teveel geld en komen thuis met producten die ze nooit meer gebruiken omdat ze allergie veroorzaken. Ze doen dit natuurlijk voor hun mannen, maar ze roddelen wel de hele dag over ze. Mannen geven ze namelijk niet genoeg aandacht, doen nooit wat in het huishouden enz. Dat bespreek je natuurlijk met je vriendin; dat je dit eigenlijk samen met je man moet bespreken komt niet in ze op. Dat werkt niet zo.

Mijn vrouw gaat niet naar de Huishoudbeurs 2009, ze heeft geen Cravevriendinnen, ze heeft mij. 


Rudolf Hunnik


Amsterdam, 10 september 2008 - Het centrale themaplein van de Huishoudbeurs staat volgend jaar in het teken van ‘Bubbels’. Een echt vriendinnenfeest, want ‘girls just wanna have fun’. De Huishoudbeurs, het grootste consumentenevenement voor vrouwen, wordt van 14 tot en met 22 februari 2009 gehouden in Amsterdam RAI.
Sinds twee jaar gebruikt de Huishoudbeurs het themaplein om te laten zien dat ze echt weet wat vrouwen van nu beweegt. Waren de afgelopen jaren Stout en Puur de trends, dit jaar wordt ingehaakt op de laatste trend: weg met de sleur, gewoon vertier en plezier met degenen die jou het beste begrijpen en aanvoelen: je vriendinnen. 



Themaplein Bubbels
Dat vriendinnen met elkaar op stap gaan om plezier te beleven is natuurlijk niet nieuw, wel dat ze dat tegenwoordig in een eigen gecreëerde omgeving doen. ‘Crave Parties’ is hét fenomeen dat uit Amerika is komen overwaaien. Echte vriendinnenfeestjes. En dat samen plezier beleven, gebeurt in een wereld die net even rooskleuriger is dan de realiteit. Met het themaplein Bubbels vult de Huishoudbeurs die hoge wow- en funfactor dan ook helemaal in. Beursmanager Nicole Mengerink van Amsterdam RAI: “Beursbezoeksters stappen hier meteen in de wereld van Miami Beach, Las Vegas, Hollywood en Monte Carlo. Eén lange boulevard met make-overs, de nieuwste chick flicks, fashion shows, botox, exclusieve shops, een hoge dosis entertainment en natúúrlijk een glaasje bubbels.”


 



Kijk ook eens in ons Forum


© 2017 - Huismannen.nl - email: info@huismannen.nl


 
Nog meer...
  • Nationale Voorleesdagen wil alleen maar moeders
  • ANWB Kampioen en de buurman
  • Kinderjuffen gezocht (m/v)
  • Plus Supermarkt maakt man belachelijk
  • Hansaplast bedankt alleen maar moeders

    Alle artikelen