// Kolom links
 

 
Emancipatiemissers

Bijna iedere huisman of zorgvader stuit wel eens op onbegrip van de buitenwereld. Er zijn legio voorbeelden te noemen: zo is een vaak gehoord vooroordeel dat mannen niet kunnen schoonmaken, of dat ze niet kunnen koken. En veel huismannen moeten zich verdedigen over hun keuze van huismannenschap. Wat voor huismannen vanzelfsprekend is, ziet de nabije omgeving de huisman als zielig, vreemd of in ieder geval een watje. En dan hebben we het nog niet gehad over het stereotype infantiele beeld dat van de man geschetst wordt in de reclame.


Vervolg: een antwoord van Nestle

Nestlé Kindervoeding stelde we de volgende vraag:


Waarom wordt jullie babyvoeding zo gepromoot met de slogan: ‘Mama weet waarom’, weten vaders dat dan niet? Kopen vaders dan geen babyvoeding? Er zijn toch ook vaders die hun kinderen te eten geven? Graag jullie reactie.


De reactie kwam:


'Het is zeker niet onze bedoeling om (zorg)vaders te kwetsen met deze reclame slogan. En ja hoor, ook vaders weten waarom. Wij trekken dat ook helemaal niet in twijfel, maar spreken in dit geval specifiek de moeders aan, een keuze die wij bewust maken.

Uit marktonderzoek blijkt dat voeding, zeker in de eerste levensfase van een baby, nog steeds meer een aangelegenheid van de moeder is, waarbij de betrokkenheid van de vader wel steeds groter wordt. Ook uw  reactie is hier een goed bewijs van.  Wellicht goed u, ter illustratie,  te informeren dat wij recent hebben getracht om jonge vaders te benaderen over voeding, middels een e-mail nieuwsbrief. Tot onze eigen verbazing  is het momenteel nog niet mogelijk vaders  te selecteren die op internet actief aangeven vader te zijn en informatie over voeding willen ontvangen. 

Natuurlijk staan wij open voor alle initiatieven om ook jonge vaders meer bij babyvoeding te betrekken en wellicht kan de belangenorganisatie die u vertegenwoordigt een constructief 1e contact zijn met jonge, bewuste en in voeding geïnteresseerde vaders. 

Naschrift redactie:


Nestlé heeft dus problemen vaders te vinden om actief geinformeerd te willen worden over kindervoeding. Ik weet zeker dat de interesse van vaders er wel is, maar krijgen ze ook de kans om zich te laten informeren? Wanneer je net een kind krijgt dan staat je leven behoorlijk op zijn kop. De meeste vaders gaan weer fulltime aan de slag en de moeder zorgt fulltime of parttime voor de baby. Zij neemt, en dat klopt, de eerste zorg uit handen. Vaak wil ze dat ook blijven doen. Krijgen vaders wel meer de kans om te zorgen, dan zullen ze zich ook meer willen verdiepen in voeding en de wereld van hun baby. Krijg je een goed voorbeeld in de reclame dan wordt dat wel makkelijker


Naschrift: inmiddels telefonisch contact gekregen met Nestlé en nogmaals attenderen ze erop dat ze zeker willen dat mannen en vaders meedenken met Nestlé.

Dat gaan we zeker doen!



Kijk ook eens in ons Forum


© 2017 - Huismannen.nl - email: info@huismannen.nl


 
Nog meer...
  • Nationale Voorleesdagen wil alleen maar moeders
  • ANWB Kampioen en de buurman
  • Kinderjuffen gezocht (m/v)
  • Plus Supermarkt maakt man belachelijk
  • Hansaplast bedankt alleen maar moeders

    Alle artikelen