// Kolom links
 

 
Emancipatiemissers

Bijna iedere huisman of zorgvader stuit wel eens op onbegrip van de buitenwereld. Er zijn legio voorbeelden te noemen: zo is een vaak gehoord vooroordeel dat mannen niet kunnen schoonmaken, of dat ze niet kunnen koken. En veel huismannen moeten zich verdedigen over hun keuze van huismannenschap. Wat voor huismannen vanzelfsprekend is, ziet de nabije omgeving de huisman als zielig, vreemd of in ieder geval een watje. En dan hebben we het nog niet gehad over het stereotype infantiele beeld dat van de man geschetst wordt in de reclame.


Nationale Voorleesdagen wil alleen maar moeders
De Nationale Voorleesdagen laat zich van een slechte kant zien als ze een oproep doen om alleen maar voorleesmoeders (M/V) te vragen.

ANWB Kampioen en de buurman
Wat stereotype opmerkingen doen het altijd goed in een blad waar veel mensen zich met plezier zich in kunnen herkennen.

Kinderjuffen gezocht (m/v)
Hoe kan een kinderjuf nu ook een man zijn? Dat het emancipatiebeleid niet meer zijn prioriteiten heeft bij dit kabinet kun je goed zien in de misser bij mooierlandschap.nl

Plus Supermarkt maakt man belachelijk
Is het humor een man in klederdracht voor vrouwen? En is Plus ook een plusteken? Of toch een katholiek kruisje? En dan heb ik nog niet gehad over de vreselijke muziek die ze draaien in de winkel.....

Hansaplast bedankt alleen maar moeders
Blijkbaar zit er in de directie van pleisterfabrikant Hansaplast iemand met oogkleppen op want hij (en misschien is het wel een zij) heeft niet gezien dat er met de Avondvierdaagse ook vaders meelopen. Een misser waar je blaren van krijgt.

IKEA vliegt uit de bocht
En maar denken dat ze daar in Zweden zo geëmancipeerd zijn. Theo Thuisman liep geschokt de IKEA uit. Nee, dat kwam niet omdat de plaatselijke bejaardenclub daar gratis koffie zat te drinken.
Het was een kookboek!

Vervolg: een antwoord van Nestle
De leefwereld van baby's gaat bijna altijd samen met die van de moeder. Onlogisch is dat niet, maar denk je aan de rol van de vader in Kindervoedingreclames dan komt deze geheel niet ter sprake. Hoe zit dat? In een reeks van kritische vragen was Nestlé kindervoeding aan de beurt.

Vervolg: een gesprek met Friso
Nutricia nam ons serieus wat betreft hun pro-moeder commercial en dezelfde vragen hebben we ook voorgelegd aan Friso.


Kijk ook eens in ons Forum


© 2017 - Huismannen.nl - email: info@huismannen.nl


 
Nog meer...
  • Een gesprek met Nutricia
  • Huishoudbeurs niet voor mannen
  • Felicitas een vrouwending
  • Kiespijn van Elmex
  • Man-Power

    Alle artikelen